Ny hjemmedrakt og ny hovedsponsor

Publisert 7/18/2018 av Kristin Kongsjorden

I dag ble hjemmedrakten for sesongen 2018/19 avslørt, en drakt som skal hedre klubbens arv og opphav. Samtidig ble det også kunngjort en ny hovedsponsor.

I formiddag ble endelig årets hjemmedrakt presentert på klubbens offisielle nettside. Drakten skal være en hyllest til klubbens stolte arv og opphav, og drakten har nå fått tilbake de originale "Cambridge"-blå fargene, som var i bruk den gang klubben ble medlem av det som startet opp the Football League på 1880-tallet. 

Sist gang det lyseblå designet ble brukt på en hjemmedrakt var i 2014/15-sesongen, da laget spilte i Campionship. Den ble også brukt i 1991/92-sesongen, da Kenny Dalglish sitt mannskap vant på Wembley og sikret opprykk til den da nyetablerte Premier League.

Denne sesongens drakt markerer en retur til klubbens røtter, men med et friskt og moderne perspektiv. Med et klassisk og rent design, mener de at drakten vil sikre popularitet hos alle aldersgrupper, og den samsvarer også godt med Umbros grunnverdier om arv, tradisjon og skredderkunst. 

I tillegg til presentasjonen av den nye hjemmedrakten, ble det også annonsert ny hovedsponsor i 10Bet, en millionavtale som løper over tre år. 10Bet vil altså bli å finne på Rovers sine drakter frem til 2021. 10Bet er et av verdens raskest voksende online sportsbettingselskap. Avtalen med Rovers er en del av 10Bets aggressive ekspansjonsstrategi i markedet i Stobritannia, og til klubbens offisielle nettsted uttalte de følgende:

- Blackburn Rovers er en ikonisk engelsk klubb med en stor og lidenskapelig fanskare, som passer veldig godt sammen med vår voksende merkevare.

Det blir spennende å se hvordan supporterne vil ta imot den nye drakten.